User Tools

Site Tools


timelines:english_television_in_the_1970s

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
timelines:english_television_in_the_1970s [2016/08/05 22:33]
petike [Navigation]
timelines:english_television_in_the_1970s [2019/03/29 15:13] (current)
Line 22: Line 22:
 The two groups between them controlled all television transmissions in the Republic and had done so since television launched in the Republic in 1926. The two groups between them controlled all television transmissions in the Republic and had done so since television launched in the Republic in 1926.
  
-By 1972 the then English National Party-English People'​s Party Coalition government was openly critical of the perceived ​ant-right wing bias of both the EBC which ostensibly was under government control and ITC who relied upon the government agency the Independent Television Authority (ITA) for their licences to broadcast.+By 1972 the then English National Party-English People'​s Party Coalition government was openly critical of the perceived ​anti-right wing bias of both the EBC which ostensibly was under government control and ITC who relied upon the government agency the Independent Television Authority (ITA) for their licences to broadcast.
  
 The government believed that by increasing the range of channels available in the Republic the influence of the EBC and ITC would be lessened. The government believed that by increasing the range of channels available in the Republic the influence of the EBC and ITC would be lessened.
timelines/english_television_in_the_1970s.txt ยท Last modified: 2019/03/29 15:13 (external edit)